Obavještavamo sve naše korisnike koji koriste Windows 10 operacijski sustav da je potrebno provjeriti je li dostupan update Windowsa na vašim računalima. Navedeno uzrokuje brojne poteškoće u radu računala pa tako i programa Poslovne knjige. Molimo vas da osigurate adekvatno okruženje za rad Poslovnih knjiga tako što ćete pokrenuti potrebni update i to u nekoliko jednostavnih koraka opisanih u nastavku. 

U nastavku komunikacije s djelatnicima razvoja sustava razmjene e-računa u FINA-i i Moj eRačun-u, dobili smo potvrdu nekih činjenica, koje objašnjavaju trenutne probleme u slanju e-računa od strane korisnika FINA-e prema korisnicima Moj-eRačun u B2B segmentu. U FINA-i izjavljuju kako generalno B2B web servis Moj-eRačun sustava ne zaprima račune kreirane prema EU normi nego samo po staroj specifikaciji za e-račun. Međutim, zamolili su kolegu iz Moj-eRačun da se očituje po tom pitanju.

Primijetili smo učestale pozive odnosno reklamacije da se pri slanju e-računa prema kupcima koji koriste posrednika Moj eRačun javlja greška: „Svojstvo pretinca primatelja nije ispravno“. Uputili smo Fini pitanje. Problem je u nesukladnosti baza Moj eRačun i Fine. 

 U Poslovne knjige WinX smo uveli novu opciju za slanje e-računa. Opcija je potpuno integrirana u sustav te ima sljedeće osnovne karakteristike:

- formiranje XML računa u formatu UBL 2.1, koje je de-facto standard u EU i Hrvatskoj,

- gotovo sve opcije koje nudi program za unos i ispis računa, a koje su i predviđene po standardu UBL eRačuna, su implementirane u e-račun,

Na POS kasi je sada moguće da se na istom računu unose stavke sa PPO zajedno sa ostalim artiklima koji imaju normalni porez 25%. Program za formiranje PPO obrasca prijavljuje samo one stavke koje imaju porez za PPO (npr. šifru poreza 10). Važno je da se cijeli račun u zaglavlju označi da ima stavke sa PPO.

Od 1.6.2019. stupaju na snagu nova pravila za SEPA kreditne transfere. Drugim riječima, ako koristite net-banking iz Poslovnih knjiga za plaćanja vašim partnerima ili državi (porezi, doprinosi,...), potrebno je nadograditi program za formiranje SEPA naloga.

U skladu s novim regulativama, u Poslovne knjige WinX dodane su funkcionalnosti i uvedene promjene vezane uz e-Obrazac U-RA. 

Sam postupak kreiranja obrasca je isti kao i kod ostalih e-obrazaca - program formira datoteku na nekom direktoriju, što se onda prijavljuje preko portala.

S početkom sljedeće godine, točnije sa 14.1.2020. Microsoft prestaje podržavati Windows 7. Operacijski sustav će naravno i dalje biti funkcionalan, ali će prestati dolaziti ‘zakrpe’ za operacijski sustav. Tu se na prvom mjestu misli na poboljšanja vezana za zaštitu podataka i računala.  Isto se odnosi na Windows Server 2008.

Od 1.1.2019. stupile su na snagu izmjene u obračunu i evidenciji PDV-a. Na prodaju betonskog čelika ili željeza te proizvoda od betonskog čelika i željeza (armatura) primjenjuje se prijenos porezne obveze (PPO). U veleprodaji se to standardno može odraditi kroz račun veleprodaje. Na POS-kasi do sada nismo imali potrebe za PPO.

Sad i POS-kasa ima opciju prodaje sa prijenosom porezne obveze, na nivou računa (kao u veleprodaji) tj. sva roba u računu ide na prijenos porezne obveze (na istom računu ne mogu biti i ostali artikli). Uvjet za PPO – to mora biti kupac koji ima uvjete za PPO (OIB, želi račun na firmu) , kupuje artikle koji imaju posebnu oznaku da se mogu prodavati sa PPO.

Svi   korisnici koji koriste Ponude ili Otpremnice s prikazanom cijenom, iznosom i obračunatim porezom, moraju zatražiti nove verzije programa.

Prema novim propisima od 01. siječnja 2019., trebalo bi uvesti izmjene u program. Prema izmjenama zakona o PDV-u, na prethodno navedenim dokumentima treba pisati napomena: "OVO NIJE FISKALIZIRANI RAČUN".

Kao što smo već i bili najavili, GDPR uredbu (bolje rečeno – naredbu) smo sproveli kroz novi programski paket Poslovne knjige WinX (ili Win 10). Napravljene su procedure radi zaštite od neovlaštene obrade osobnih podataka, od gubitka podataka, krađe ili uništenja istih. Osnovne tehnike koje smo primijenili su:

1. zaštita svake procedure, odnos obrade podataka sa korisničkim imenom i lozinkom,

2. postavljanje korisničke role za svakog operatera (osobe koja vrši obradu podataka),

3. detaljno evidentiranje svake obrade na podacima. GDPR ne propisuje koje će se tehnike koristiti, daje samo preporuke, ali svaki Voditelj i Izvršitelj obrade će primijeniti one tehnike i postupke koji su adekvatne rizicima i dostupnim tehničkim rješenjima.

Sutra, 25.5.18. je dan kada startaju nova pravila u vezi zaštite osobnih podataka. U nastavku ćemo rezimirati GDPR direktivu, odnosno sve što je potrebno da se poduzme oko implementacije novih pravila. Što god mislili o navedenoj zaštiti koja je zadana Direktivom EU i dodatno potvrđena hrvatskim Zakonom o zaštiti osobnih podataka (usvojen je pred desetak dana), činjenica je da se svi moramo prilagoditi tom Zakonu ili snositi posljedice, koje baš i nisu male. S druge strane, svaka promjena u našem poslovanju iziskuje nova prilagođavanja, učenje novih procedura, a s time su povezani i novi troškovi.

Najprije da kažemo da je 25.5.18. prvi dan od kada će započeti rad na zakonski osnovanoj zaštiti osobnih podataka, prema GDPR-u. To je samo početak primjene, a usklađivanje će trajati godinama.

Moramo naglasiti – firme koje nemaju osobnih podataka od privatnih osoba, nisu u obavezi primjenjivati procedure po GDPR-u. Međutim, ako firma ima i jednu osobu za koje je skupila osobne podatke (ime i prezime, adresu, OIB, e-mail,...) mora se pridržavati GDPR-a, tj. štititi te podatke. Štićeni podaci mogu biti od vanjskih osoba (kupci, dobavljači, poslovni partneri) ili zaposlenici, dioničari, učenici... Podatke se mora štititi ali i moći dokazati da to radimo na adekvatan način. 

Korištenje mobilnog data collectora u skladištima pojednostavljuje i ubrzava procese upravljanja artiklima. Mobilni data collector s bar-kod čitačem sada omogućava brzu i izravnu izradu skladišnih otpremnica i pakirnih listi, dok je vrlo važna još i mogućnost obrade inventure pomoću iste tehnologije.

Od sada je Vašim terenskim komercijalistima zaslon mobitela dovoljan za izradu narudžbi. U našoj ponudi je Android aplikacija koja će olakšati i ubrzati rad s narudžbama na terenu.

Kako biste vidjeli kako će se nova aplikacija za Vaše terenske komercijaliste uklopiti i poboljšati Vaše poslovanje, pregledajte njene značajke.

Unutar modula Prodaje uveden je novi podmodul za dokument "Narudžbenica kupca". Unosom podataka u narudžbenicu, oni se automatski učitavaju u ponudu, pakirne liste i daljnje dokumente.

Korištenjem novog dokumenta Narudžbenica kupca, pojednostavljen je i ubrzan postupak izmjena i verzioniranja narudžbi, a time i korekcije ponudi i predračuna.


Isprobajte mogućnost obrade inventure korištenjem mobilnog data collectora s laserskim bar-kod čitačem te ubrzajte i pojednostavite svoj proces inventure. Novosti su:

  • automatski obračun viškova i manjkova

  • inteligentno prebijanje viškova s manjkom i prijedlogom dokumenta za proknjiženje